آشنایی با دوربین مداربسته خودرو و کاربرد آن

آشنایی با دوربین مداربسته خودرو | ایمن افزا، موضوع امروز مقاله ما است. دوربین مدار بسته خودرو یکی از سیستم های امنیتی و نظارتی جدید است که در میان وسایل نقلیه عمومی و خصوصی در حال فراگیر شدن است.

دوربین مدار بسته خودرو چیست؟

دوربین مدار بسته خودرو، دوربین کوچکی است که برای محافظت از وسیله نقلیه شما طراحی و تولید شده است. دوربین خودرو یا Dash cam از قسمت های جلو و عقب و داخل کابین خودرو تصویربرداری می کند.

به طور کلی این نوع دوربین تمامی وقایع داخل و اطراف خودرو را ضبط و ثبت می کنند. در دوربین های جدید تصاویر به صورت آنلاین بر روی تلفن همراه شما قابل مشاهده خواهد بود.

آشنایی با دوربین مداربسته خودرو و کاربرد آن

کاربرد دوربین مدار بسته خودرو

وجود دوربین مدار بسته خودرو در سیستم حمل و نقل این امکان را می دهد تا با استفاده از یک موبایل بر روی وسیله نقلیه خود نظارت کامل داشته باشید. به این نوع دوربین ها، دوربین های مدار بسته mobile cameras گفته می شود.

mobile cameras برای سیستم حمل و نقل عمومی، سرویس مدارس و … کاربرد دارد. این دوریبن ها یک ابزار یاری رسان به مالکین خودرو است که در صورت تصادف، سرقت و بروز هر نوع مشکل دیگری به کمک آن ها می آید.

آشنایی با دوربین مداربسته خودرو و کاربرد آن

راهکارهای نصب دوربین مدار بسته خودرو

در ادامه مقاله آشنایی با دوربین مداربسته خودرو و کاربرد آن به راهکارهای نصب دوربین مدار بسته خودرو می پردازیم. به طور کلی دوربین مدار بسته خودرو به دو روش زیر نصب می شود:

۱-نصب در فضای داخلی خودرو

در روش اول دوربین مدار بسته در داخل خودرو نصب می شود. نصب این روش نسبت به روش دوم ساده تر و راحت تر است. مزیت دیگر این روش این است که کمتر کسی از وجود دوربین در خودروی شما باخبر می شود.

برای نصب و پیاده سازی این سیستم می توانید از یک دستگاه ضبط کننده که با باتری کار می کند استفاده کنید.

این دستگاه ضبط از یک کارت MicroSD برای ثبت تصاویر استفاده می کند. برای تأمین انرژی الکتریکی موردنیاز دوربین نیز می توانید از برق خودرو استفاده کنید.

روش نصب دوربین مدار بسته در داخل خودرو برای شب و زمانی که نور کافی نباشد، به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چرا که نور مادون قرمز IR به شیشه بسته خودرو برخورد و به داخل منعکس می شود. بنابراین تصاویر در شب و زمانی که نور کم است، کیفیت مطلوبی نخواهد داشت.

آشنایی با دوربین مداربسته خودرو و کاربرد آن

۲-نصب در فضای خارجی خودرو

روش دوم نصب دوربین مدار بسته، نصب دوربین در فضای خارجی خودرو می باشد. این روش برخلاف روش قبلی (نصب در فضای داخلی خودرو) در شب و زمانی که نور کافی نباشد نیز به خوبی پاسخ گو خواهد بود.

تصاویری که در این روش (نصب در فضای خارجی خودرو) ثبت و ضبط می شود از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

آشنایی با دوربین مداربسته خودرو و کاربرد آن

موارد استفاده دوربین مدار بسته خودرو

در این قسمت از آشنایی با دوربین مداربسته خودرو و کاربرد آن به موارد استفاده از دوربین مداربسته خودرو می پردازیم:

–  دوربین مدار بسته خودرو در سیستم خصوصی

امروزه استفاده از دوربین مدار بسته خودرو در وسایل نقلیه خصوصی فراگیر شده است. اکثر افراد ترجیح می دهند برای امنیت و حفاظت از خودروی خود از این نوع دوربین ها استفاده نمایند.

–  دوربین مدار بسته خودرو در سیستم حمل و نقل عمومی

در سیستم حمل و نقل عمومی نیز نصب دوربین های مدار بسته بسیار رایج است. تأمین امنیت مسافران و لوازم آن ها اولویت شرکت های حمل و نقل عمومی است.

این سیستم های حمل و نقل از از دو نوع دوربین HDTVI و دوربین های تحت شبکه استفاده می کنند. دوربین های HDTVI تصاویری فوق العاده باکیفیت ارائه می دهند. دوربین های تحت شبکه نیز می توانند فضای داخلی و خارجی وسیله نقلیه را بررسی و بهترین تصاویر را ضبط نمایند.

این نوع دوربین ها در کنار دستگاه های ضبط کننده ۴ و ۸ کاناله تصاویر با کیفیتی ارائه می دهند. تنها مشکل دوربین های تحت شبکه است که با تکان و لرزش کیفیت تصاویر آن ها نیز افت شدیدی پیدا می کند.

البته کمپانی هایک ویژن برای این مشکل هم راه حل ارائه داده است. این شرکت با استفاده از تکنولوژی Anti-vibration توانسته این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند.

نتیجه نهایی

آشنایی با دوربین مداربسته خودرو | ایمن افزا، موضوع مقاله ما بود. امیدواریم این مطلب برای شما همراهان عزیز فروشگاه آنلاین ایمن افزا مفید واقع شده باشد. برای دریافت مقالات مرتبط با دوربین های مدار بسته ما را دنبال کنید.