آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته 10 گام مهم انتقال تصویر دوربین مدار بسته بر روی موبایل

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته || ۱۰ گام مهم انتقال تصویر دوربین مدار بسته بر روی موبایل موضوع امروز مقاله ما در حفاظت الکترونیک ایمن افزا است.
انتقال تصویر در دوربین مدار بسته با توجه به قابلیت دستگاه به چند روش مختلف انجام می گیرد. در کل تصاویر همه ی دستگاه های ضبط کننده دیجیتال را چه از نوع NVR و یا DVR می توان در بستر اینترنت منتقل کرد.
حتی دستگاه های ضبط قدیمی هم از این امکان برخوردار می باشند. در این مطلب آموزشی به آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته بر روی موبایل می پردازیم. با ما همراه باشید. مقاله مرتبط «۷ نکته مهم برای خرید و انتخاب دستگاه ضبط تصاویر DVR».

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته 10 گام مهم انتقال تصویر دوربین مدار بسته بر روی موبایل

انتقال تصویر دوربین مدار بسته چیست؟

یکی از مشاغل پردرآمد امروزی نصب و راه اندازی تجهیزات دوربین های مدار بسته است. با استفاده از این روش می توان تصاویر انواع دوربین مدار بسته را بر روی لپ تاپ یا گوشی های هوشمند از طرق اینترنت یا بدون اینترنت انتقال و مشاهده نمود.
امروزه با استفاده از این قابلیت کنترل و مدیریت واحدهای مسکونی، تجاری و اداری به راحت ترین و سریع ترین شکل ممکن صورت می گیرد.
با انتقال تصویر دوربین مداربسته بر روی گوشی موبایل، کامپیوتر و لپ تاپ در مواقع ضروری به ویژه سفرهای برون شهری امکان کنترل و نظارت مکان مورد نظر در فواصل دور فراهم خواهد شد.

 

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته 10 گام مهم انتقال تصویر دوربین مدار بسته بر روی موبایل

تصاویر چه دستگاه هایی را می توان انتقال داد؟

-تمامی دستگاه های دی وی آر آنالوگ (AHD-HDCVI-HDTVI)

– دستگاه های ضبط کننده دیجیتال یا NVR

– دوربین های تحت شبکه IP

– دوربین های وایرلس تکی یا چند تایی

روش های انتقال تصویر دوربین مدار بسته

۱- انتقال تصاویر دوربین مدار بسته بر روی موبایل

۲- انتقال تصویر دوربین مدار بسته بر روی کامپیوتر

۳- انتقال تصاویر دوربین مدار بسته بدون اینترنت

یکی از روش های کاربردی و پرطرفدار جهت مشاهده، کنترل و مدیریت تصاویر ضبط شده توسط دوربین مدار بسته، انتقال آن بر روی گوشی موبایل است. برای انتقال تصاویر مدار بسته بر روی موبایل مراحل زیر را انجام دهید.

۱۰ گام مهم انتقال تصویر دوربین مدار بسته بر روی موبایل

۱- نخستین گام برای انتقال تصاویر دوربین مدار بسته بر روی موبایل تهیه یک مودم برای اتصال به اینترنت می باشد.

۲- در مرحله بعدی پس از تهیه دستگاه ضبط (NVR یا DVR) باید نرم افزار مربوط به انتقال تصویر بر روی موبایل را تهیه و نصب کنید. (نرم افزار مذکور باید کاملاً با دستگاه ضبط شما سازگاری داشته باشد).

۳- در مرحله بعدی پس از نصب نرم افزار بر روی موبایل، دستگاه DVR را از طریق کابل HDMI یا DGA به نمایشگر متصل کنید.

۴- در این مرحله تنظیمات مورد نظر بر روی DVR انجام می گیرد. مطابق تصویر زیر، بخش های مربوط به آدرس آی پی، (HTTP PORT-Client port-Default Gateway-Subnet MASK) را یادداشت کنید.

 

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته 10 گام مهم انتقال تصویر دوربین مدار بسته بر روی موبایل

۵- در مرحله بعدی بابد تنظیمات مودم را انجام دهید. برای شروع تنظیمات آدرس IP مودم را در مرورگر خود وارد کنید. (به طور مثال آدرس IP مودم شما ۱۹۲٫۱۶۸٫۱ می باشد).

۶- در این مرحله یوزرنیم و پسورد مودم خود را وارد کنید (به طور مثال یوزرنیم admin و پسورد ۱۲۳۴۵۶).

۷- در مرحله بعدی یعنی در صفحه تنظیمات از منوی Advanced Setup گزینه NAT را انتخاب کنید.

۸- در این مرحله نیز در صفحه نمایش داده شده در بخش Virtual Circuit مقادیر (PVC0 تا PVC7) را تغییر دهید. این تغییرات را تا جایی ادامه دهید تا موارد DMZ و Virtual Server نمایش داده شوند.

۹- در گام بعدی نوبت به Port Forwarding می رسد. که باید به یکی از روش های DMZ و یا Virtual Server انجام گیرد.

۱۰- در مرحله پایانی می بایست تنظیمات مربوط به گوشی موبایل خود را انجام دهید. در این مرحله کافی است نرم افزار انتقال تصویر دوربین مدار بسته بر روی موبایل را نصب کرده و با اتصال کردن موبایل خود به شبکه اینترنت، تصاویر ضبط شده را بر روی موبایل خود مشاهده نمایید.

البته برای انتقال تصاویر دوربین مدار بسته بر روی موبایل می توان از نرم افزارهای مختلفی استفاده کرد. فقط توجه داشته باشید که نرم افزار شما با دستگاه ضبط سازگار باشد.

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته 10 گام مهم انتقال تصویر دوربین مدار بسته بر روی موبایل

 

معرفی لیست نرم افزارهای انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته بر روی موبایل

– نرم افزار XMeye

– نرم افزار آلباترون

– نرم افزار IP Pro

– نرم افزار Gdmss Lite

– نرم افزار TMeye

جمع بندی نهایی

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته || ۱۰ گام مهم انتقال تصویر دوربین مدار بسته بر روی موبایل موضوع امروز مقاله ما در حفاظت الکترونیک ایمن افزا بود. امیدواریم این مطلب هم برای شما همراهان گرامی مفید واقع شده باشد.
در مطلب بعدی به آموزش انتقال تصاویر دوربین مدار بسته بر روی کامپیوتر و آموزش انتقال تصاویر دوربین مدار بسته بدون اینترنت می پردازیم.