دوربین های مدار بسته اغلب برای تامین امنیت محیط زندگی و محل کار مورد استفاده قرار می گیرند. شکل و ظاهر این دوربین ها عامل تاثیر گذاری در خرید دوربین های مدار بسته است. یکی از جالب ترین دوربین های مدار بسته از نظر ظاهر، دوربین مدار بسته لامپی است که یکی از پر طرفدار ترین محصولات در چند سال اخیر بوده است. از آنجا که شهروندان عزیز اصفهانی همواره به دنبال بهترین برندها و مدل های دوربین مدار بسته هستند، در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی های دوربین مدار بسته لامپی اصفهان بپردازیم.

طراحی لامپی شکل دوربین های مدار بسته

اولین سوالی که برای خواننده این مطلب پیش می آید این است که چرا به این دوربین ها، دوربین های لامپی می گویند. در پاسخ باید گفت جواب در شکل ظاهری این نوع دوربین هاست. دوربین مدار بسته لامپی اصفهان، ظاهری کاملا شبیه به لامپ های کم مصرف دارد. و عموما درون سرپیچی بسته می شوند که از سقف آویزان است. مزیت طراحی لامپی شکل این دوربین ها این است که می توان به صورت مخفی از آن استفاده نمود. اولین کاری که سارقان در هنگام دزدی یا هرعمل غیرقانونی در محل انجام می دهند، پیدا کردن دوربین های مدار بسته و سپس مخدوش کردن لنز آن و یا از جا درآوردن تجهیزات آن است.

اما دوربین مدار بسته  لامپی اصفهان به گونه ای است که شخص خلافکار به راحتی و با اولین نگاه متوجه وجود آن نمی شود. بنابراین تمام وقایع در حین عملیات خرابکاری ضبط می گردد و ردپاهای خلافکاران که قابل پیگیری است برجای می ماند.

به عنوان مثال این دوربین ها را می توان داخل چراغ خواب ها یا حتی چراغ مطالعه های رو میزی نصب کرد. روی این دوربین ها دکمه ی  روشن کردن چراغ های LED وجود دارد که شما می توانید با روشن کردن چراغ دوربین، آن را بیشتر شبیه به لامپ کنید.

دوربین مدار بسته لامپی جز چه نوع دوربین هایی محسوب می شود؟

در مقالات قبلی اشاره کردیم که سه نوع دوربین مدار بسته در بازار موجود است : دوربین های آنالوگ، دیجیتال و تحت شبکه. دوربین های مدار بسته لامپی اصفهان جز دوربین های بی سیم تحت شبکه محسوب می شوند. این دوربین ها در درون ساختمان خود، یک ماژول وای فای دارند. دوربین مدار بسته لامپی به صورت وایرلس و از طریق وای فای به مودم وصل می شوند. تصاویر به صورت بلادرنگ و P2P انتقال پیدا می کند. تصاویر دوربین را می توانید از طریق اینترنت بر روی گوشی خود مشاهده کنید و در هر لحظه در جریان اتفاقات قرار بگیرید.

ویژگی های اصلی دوربین مدار بسته لامپی چیست؟

دوربین های مدار بسته لامپی امکانات بسیار زیادی را شامل می شود. در زیر به طور خلاصه، امکانات و ویژگی های دوربین مداربسته لامپی اصفهان را بررسی خواهیم کرد.

لنز۳۶۰ درجه

دوربین های مدار بسته لامپی دارای لنز ۳۶۰ درجه هستند که از تمام نماها فیلم برداری می کند. به این لنزها، پانوراما می گویند. لنز دوربین مدار بسته لامپی که اغلب روی سقف نصب می شود می تواند از دور تا دور محیط (۳۶۰ درجه) تصویر برداری کند. به همین دلیل گستره ی دید وسیعی را برای کاربران فراهم می کند. اگربه تصویر زیر دقت کنید متوجه می شوید که هیچ نقطه ی کوری باقی نمی نماند که نتوانید آن را زیر نظر بگیرید.

 

دوربین مدار بسته لامپی اصفهان می تواند یک سالن نسبتا بزرگ به مساحت ۸۰ متر مربع را با کیفیت و بطور کامل تصویربرداری کند. دوربین مدار بسته لامپی اصفهان، انتخابی بسیار هوشمندانه و مناسب برای استفاده در منازل و محیط های داخلی است.

قابلیت اتصال بی سیم

همان طور که قبلا گفتیم دوربین مداربسته لامپی اصفهان به صورت بی سیم می تواند به موبایل متصل شود. شما می توانید تصاویر را آنلاین و از هر کجا که هستین در گوشی موبایل خود ملاحظه کنید.

پشتیبانی از کارت حافظه

یکی از سوالات و دغدغه هایی که معمولا خریداران با آن مواجه هستند این است که تصاویر تا چند روز در حافظه دوربین باقی می ماند و آرشیو می شود.دوربین های مدار بسته لامپی تصاویر ثبت شده را به دلیل حجم بالای آن با الگوریتم های پردازش تصویر، فشرده می کنند تا حجم را کاهش دهد و بتوانند در خود ذخیره کند. این که تا چند روز این تصاویررا در خود نگه می دارند بستگی به رم دوربین مدار بسته ی لامپی شما دارد. برای مثال رم ۸ گیگ بایتی می تواند به مقدار ۱ روز(۲۴ ساعت) تصاویر را ذخیره سازی کند. علاوه بر این، این دوربین ها از کارت حافطه ی جانبی پیشتیبانی می کند تا تصاویر بیشتری را در خود ضبط و دخیره نمایند.

قیمت مقرون به صرفه

علی رغم امکانات زیاد و حالت مخفی بودن دوربین های مدار بسته لامپی، قیمت دوربین مدار بسته لامپی اصفهان در مقایسه با سایر دوربین ها ارزان و به صرفه تر است. این دوربین ها جز دوربین های ارزان قیمت کلاس بندی می شوند. برای مثال اگر قیمت های دوربین متنوع مدار بسته بی سیم را با دوربین مدار بسته لامپی اصفهان مقایسه کنید می بینید که هزینه ی خرید آن به طور قابل ملاحظه ای پایین تر است. در شرایط اقتصادی کنونی اگر به دنبال خرید دوربین مدار بسته ارزان قیمت هستید، دوربین مدار بسته لامپی اصفهان می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

قابلیت تشخیص حرکت

منظور از قابلیت تشخیص حرکت یا Motion Detection این است که اگر شی ای در محیط حرکت کند، آلارم دوربین روشن می شود و کاربر را از حرکت باخبر می کند. استراتژی تشخیص حرکت بسیار ساده است. ایده ی آن این است که تغییرات در هر فریم مقایسه شود. پس اگر شی ای حرکت کند یا فردی وارد محیط شود، یعنی تغییری نسبت به لحظه ی قبل اتفاق افتاده است. استفاده از این فناوری امنیت بیشتری را برای خانه و محل کار به وجود می آورد.

نصب آسان

نصب دوربین مدار بسته همواره با چالش هایی رو برو است. از جمله این که نیاز به نظر کارشناسان برای پیدا کردن جای مناسب برای نصب وجود دارد. همچنین نصب ابزارهای جانبی و برق کشی با هزینه هایی روبروست. پیشنهاد می شود برای اطلاعات بیشتر مطلب مربوط به نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته در اصفهان را مطالعه کنید.

اما در مورد دوربین مدار بسته لامپی اصفهان، جایی برای این مواجهه با این چالش ها وجود ندارد. برای نصب این دوربین ها تنها کافی است دوربین مدار بسته لامپی که کاملا به شکل لامپ هست را در یک سرپیچ بپیچانید و تمام. تنظیمات نرم افزاری آن بسیار راحت است. کافی است نرم افزار V380 را روی گوشی موبایل خود نصب کنید. همچنین از طریق وایفای دوربین را به گوشی وصل کنید. در ضمن دوربین مدار بسته لامپی اصفهان نیاز به تجهیزاتی از قبیل DVR ندارد.

دوربین مدار بسته لامپی اصفهان
دوربین مدار بسته لامپی اصفهان

اجزای اصلی دوربین مداربسته لامپی

در نگاه اول دوربین مداربسته را تنها به شکل یک لامپ کم مصرف می بینید. اما اگر دقیق تر نگاه کنید اجزای مخلف آن نیز برای شما مشخص می شود. بر روی ساختمان بیرونی دوربین، برچسبی وجود دارد. روی آن user name یا نام کاربری، password یا کلمه ی عبور و یک کد QR وجود دارد. با اسکن این کد توسط دوربین گوشی همراه، می توانید دوربین را با نرم افزار مربوطه config و قابل شناسایی کنید.

از نمای پایین، در وسط دوربین، لنز دوربین قابل مشاهده است. این لنز که پانوروماست می تواند از همه ی محیط و همه ی جهات یعنی همان ۳۶۰ درجه تصاویر را ببیند و ضبط کند.

دور تا دور لنز، سوراخ های زیادی در کنار هم مشاهده می شود. این سوراخ ها، همان اسپیکر یا بلندگو هستند. اعلان ها و آلارم های ناشی از تشخیص حرکت از این سوراخ ها پخش می شود. دوربین مدار بسته لامپی قابلیت انتقال دو طرفه ی صدا را دارد که از طریق اسپیکر دوربین انجام می گیرد.

به غیر از سوراخ های اسپیکر، دو سوراخ جدا و کوچک بر روی ساختمان بیرونی دوربین وجود دارد. یکی از سوراخ ها، مربوط به میکروفون است. میکروفون مسئول ضبط صدای محیط و ارسال آن است. ارتباط صوتی دو طرفه از این طریق صورت می گیرد. سوراخ دوم که در کنار آن نوشته ای مشاهده می شود، دکمه ی ریست یا بازیابی دوربین لامپی است.

بریدگی کوچکی به شکل شیار بر روی بدنه وجود دارد. کارت حافظه میکرو SD از این درگاه وارد دوربین می شود. کارت حافظه شما می تواند تا ۶۴ گیگابایت باشد. حافظه ۶۴ گیگ، قابلیت ذخیره سازی تصاویر تا ۵ تا ۶ روز را برای شما ممکن می سازد.

 

خرید دوربین مدار بسته لامپی اصفهان

برای خرید دوربین مدار بسته اصفهان بهتر است به صورت حضوری به فروشگاه های معتبردر اصفهان که انواع برندهای دوربین مدار بسته را به فروش می رسانند؛ مراجعه کنید. خوشبختانه امکان خرید اینترنتی دوربین های لامپی اصفهان به صورت آنلاین و از طریق قسمت فروشگاهی همین وبسایت نیز امکان پذیراست. در آن قسمت می توانید انواع برندها و مدل های دوربین های مدار بسته را مشاهده کنید. مشخصات و ویژگی های آن را بررسی کنید.  و در نهایت از کارشناسان ایمن افزا برای انتخابی حرفه ای مشورت بگیرید.

دوربین مدار بسته لامپی ضمن داشتن هزینه ای مقرون به صرفه، دارای نصبی آسان است. همچنین برای آگاهی از برخی مدل های دوربین های مداربسته می توانید با شماره تلفن ثبت شده، تماس حاصل فرمایید.