راهنمای خرید انواع دوربین مدار بسته

راهنمای خرید انواع دوربین مدار بسته موضوع امروز مقاله ما است. امروزه بیشتر افراد سعی می کنند برای حفاظت از اماکن و کسب و کار خود از فناوری های نوین و جدید کمک بگیرند. یکی از این فناوری های مدرن، دوربین های مدار بسته است که استفاده از آن ها در اکث اماکن و کسب و کارها رایج شده است.

در این آموزش قصد داریم تمامی نکات و مفاهیم ضروری برای خرید انواع دوربین های مداربسته از جمله «دوربین داهوا» را بیان کنیم تا شما دوستان عزیز هنگام خرید دوربین مداربسته برای اماکن، شرکت، اداره و محل کسب و کار و زندگی خود بهترین و مناسب ترین و در عین حال بهینه ترین دوربین را انتخاب نمایید. پس با ما همراه باشید.

راهنمای خرید انواع دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته چیست؟

دوربین مدار بسته CCTV (Closed-Circuit Television) یک سیستم حرفه ای است که شما را از وقایعی که در محیط مورد نظرتان رخ می دهد، باخبر می کند. این فناوری در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و به صورت یک امر حیاتی و ضروری به زندگی و کسب و کار جوامع امروزی ورود کرده است.

راهنمای خرید انواع دوربین مدار بسته

چه دوربین مدار بسته ای بخریم؟

تنوع برند و تعداد دوربین های مدار بسته در بازار آنقدر زیاد است که برای یک فرد عادی که می خواهد یک دوربین خریداری نماید، انتخاب سخت و پیچیده ای پیش رو خواهد داشت.

به طور کلی برای خرید دوربین مدار بسته چند فاکتور مهم را مورد بررسی قرار دهید. سعی کنید هنگام خرید دوربین  قطعات جانبی مانند؛ (هارد، دستگاه ضبط کننده و …) و برند و کیفیت آن ها را نیز مد نظر قرار دهید.

برای خرید یک دوربین حرفه ای و با کارایی بالا و طول عمر مناسب چند فاکتور ساده را که در این مقاله «راهنمای خرید انواع دوربین مدار بسته» بیان می کنیم، مد نظر قرار دهید تا دوربینی با بالاترین راندمان و باکیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری نمایید.

راهنمای خرید انواع دوربین مدار بسته

هنگام خرید دوربین مدار بسته فاکتورهای زیر را مد نظر قرار دهید؟

–  نوع دوربین

–  برند دوربین

–   WDR در دوربین های مدار بسته

–   میزان دید در شب دوربین

–  NVR/DVR دستگاه ذخیره ساز

–  هارد دیسک اینترنال

چند نکته تجربی و اساسی برای خرید دوربین های مدار بسته

نکته اول: نوع لنز دوربین مدار بسته

نوع لنز دوربین را درست انتخاب کنید. از لنزی که قابلیت بزرگنمایی دارد و جزئیات را دقیق تر ارائه می دهد، استفاده کنید.

نکته دوم: سنسور های دوربین مدار بسته

هنگام خرید دوربین های مدار بسته سعی کنید از سنسور های قدرتمند که قادر به شناسایی و تشخیص چهره هستند استفاده کنید.

نکته سوم: وضوح خروجی دوربین مدار بسته

وضوح خروجی دوربین یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که باید هنگام خرید دوربین به صورت حرفه ای آن را بررسی کنید. بالاترین رزولوشنی که می توانید دریافت کنید، ۷۰۰ TVL است. درواقع دوربین هایی با رزولوشن ۳۰۰ تا ۳۵۰TVL زیاد خوب نیستند.

نکته چهارم: محل نصب دوربین مدار بسته

هنگام خرید دوربینبه این نکته هم توجه کنید که دوربین شما قرار است داخل ساختمان به کار گرفته شود یا بیرون از ساختمان. درواقع نوع امنیت و ساختار دوربین هایی که برای داخل ساختمان ها استفاده می شوند با دوربین های که برای بیرون ساختمان کار می شوند، کاملا متفاوت می باشد.

نکته پنجم: شرایط نور دوربین مدار بسته

شرایط نور دوربین را مورد بررسی قرار دهید. سعی کنید از متخصص و مشاور این امر کمک گرفته و هر گونه انعکاس نور و یا نور پس زمینه را در طول شب و روز بررسی کنید.

نکته ششم: صدای دوربین مدار بسته

نکته پایانی که باید هنگام خرید دوربین های مدار بسته مد نظر قرار دهید، صدای دوربین است. چراکه برخی دوربین ها صدا دار هستند و برخی بدون صدا. با این حال انتخاب نوع دوربین (صدا دار یا بدون صدا)، بستگی به نوع کار شما دارد.

راهنمای خرید انواع دوربین مدار بسته

انواع دوربین های مدار بسته

در این بخش ۱۰ مورد از دوربین های مداربسته را معرفی خواهیم کرد.

۱-دوربین گنبدی یا درام (DOME)

۲-دوربین بولت یا گلوله‌ای (bullet)

۳-دوربین سی- مانت یا باکس (C-mount)

۴-دوربین مدار بسته PTZ

۵-دوربین مدار بسته روز و شب

۶-دوربین مادون قرمز (اینفرارد) / دید در شب (نایت ویژن)

۷-دوربین شبکه‌ای / آی‌پی (IP)

۸-دوربین وایرلس (بی‌سیم)

۹-دوربین با کیفیت بالا یا اچ‌دی (HD)

۱۰-دوربین تشخیص پلاک

جمع بندی نهایی

راهنمای خرید انواع دوربین مدار بسته موضوع مقاله ما بود. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما همراهان عزیز قرار گرفته باشد. در روز های آینده منتظر پست های جذاب ما باشید.