کاربرد HLC،BLC و WDR در دوربین مداربسته

کاربرد HLC،BLC و WDR در دوربین مداربسته موضوع امروز مقاله ما است.  هر نوع دوربین مدار بسته ای که انتخاب کنیم باید ابتدا ویژگی ها و فناوری های به کار رفته در آن را نیز بررسی کنیم.

برند هایک ویژن و هایلوک از برند های محبوب دوربین مدار بسته در ایران است. سعی کنید هنگام خرید دوربین مدار بسته دقت کنید که دوربین انتخابی شما بتواند نورهای احتمالی و نویز نور را پوشش بدهد.

کاربرد HLC،BLC و WDR در دوربین مداربسته

این ویژگی کمک می کند تا شما تصویر واضح تری را دریافت کنید. برای اینکه بتوانید به صورت کاربردی از این قابلیت ها استفاده کنید، بهتر است ابتدا با مفهوم و کاربرد فناوری های HLC ،BLC و WDR آشنا شوید.

قابلیت BLC در دوربین مدار بسته

BLC مخفف کلمه (Back Light Compensation) است. کاربرد اصلی BLC زمانی مشخص می شود که در برخی از مکان ها نور خورشید به صورت مستقیم در یک زاویه خاص، باعث افزایش و یا کاهش بیش از حد دریافت نور در محیط می شود.

فرض کنید دوربین شما در روبه روی در ورودی یا پنجره نصب شده است. اشیاء در شرایطی که تاریک است تیره دیده می شود. در زمانی که روشن است نیز اشیاء به صورت سفید دیده می شوند.

کاربرد HLC،BLC و WDR در دوربین مداربسته

برای اینکه اشیاء در هر شرایطی به صورت واضح دیده شود، از قابلیت BLC در دوربین های مدار بسته استفاده می کنند.

درواقع قابلیت BLC هر دو تصویر را ادغام کرده و تصویری واضح و باکیفیت ارائه می دهد. نا گفته نماند که قابلیت BLC درست مانند قابلیت WDR عمل می کند، با این تفاوت که عملکرد ضعیفت تری نسبت به WDR ارائه می دهد.

قابلیت HLC در دوربین مدار بسته

قابلیت HLC یا (High Light Compensation) یک فناوری جدید که می تواند تصاویر دریافتی به منظور کاهش نور پس زمینه را به خوبی تغییر دهد. این فناوری بیشتر برای محیط هایی که نور زیاد به صورت مستقیم به لنز دوربین وجود دارد، کاربرد دارد.

کاربرد HLC،BLC و WDR در دوربین مداربسته

درواقع قابلیت HLC قادر است در صورت ارسال بیش از حد نور از یک محیط و از طریق یک منبع نوری، آن را کاهش دهد تا بتوان جزئیات و سوژه های مورد نظر در محیط را به خوبی مشاهده کرد.

قابلیت WDR در دوربین مداربسته

WDR یا (Wide Dynamic Range) یکی از فناوری های جدید و مدرن در دوربین های مدار بسته است که کمک می کند تصاویر به صورت کاملاً شفاف و واضح ثبت شوند.

نحوه عملکرد قابلیت WDR در دوربین مداربسته به این صورت است که تصویر اصلی را بر اساس اختلاف بین تیره ترین نقطه تصویر و روشن ترین نقطه تصویر تعیین می کند.

درواقع WDR از ادغام این دو حالت، تصویری واضح و شفاف ارائه می دهد. کاربرد مهم این ویژگی در دوربین های مدار بسته ای که روبه روی در ورودی هتل ها، جاده ها، رستوران ها و پنجره های بزرگ شرکت ها نصب می شوند، است.

کاربرد HLC،BLC و WDR در دوربین مداربسته

معرفی کلیدهای پشت دوربین های مدار بسته

در ادامه مطلب کاربرد HLC،BLC و WDR در دوربین مداربسته به معرفی کلیدهای پشت دوربین های مداربسته می پردازیم. کلیدهایی که یادگیری کار با آن ها برای کاربر لازم و ضروری است.

–  ATW

ATW تنظیم اتوماتیک محدوده سفید تصویر را بر عهده دارد.

–  AWB

این کلید سفیدی موجود در تصویر را تنظیم می کند.

–  AGC

کلید AGC شفافیت تصویر را تنظیم و نور مورد نیاز CCD را نیز تأمین می کند.

–  AES

این کلید یک نوع شاتر الکترونیکی برای دوربین محسوب می شود که نور ورودی را کنترل می کند.

–  HLC

کلید HLC نورهایی که از سطوح صیقلی منعکس می شوند را کنترل می کند.

–  AI/ME

این کلید برای تنظیم نور توسط لنز کاربرد دارد.

–  EE/AE

این کلید برای تنظیم نور توسط دوربین کاربرد دارد.

–  BLC

از کلید BLC برای جبران سازی نور پس زمینه استفاده می شود.

جمع بندی نهایی

کاربرد HLC،BLC و WDR در دوربین مداربسته موضوع امروز مقاله ما بود.  به طور کلی هر نوع دوربین مدار بسته ای که انتخاب کنیم باید ابتدا ویژگی ها و فناوری های به کار رفته در آن را نیز بررسی کنیم.

سعی کنید هنگام خرید دوربین مدار بسته، (بهترین دوربین کنترل اتاق کودک) دقت کنید که دوربین انتخابی شما بتواند نورهای احتمالی و نویز نور را پوشش بدهد. این ویژگی کمک می کند تا شما تصویر واضح تری را دریافت کنید.