هوش مصنوعی در دوربین مدار بسته

نوآوری || هوش مصنوعی در دوربین مدار بسته یک فناوری شگفت انگیز که امروزه به کمک بشر آمده و امنیت را برای انسان ها به ارمغان آورده است. توجه به زیرساخت های امنیتی هوشمند و انعطاف پذیر روز به روز در حال تکامل و پیشرفت است.
اکثر سازمان ها و مراکز تجاری بزرگ به دنبال به کارگیری فناوری هستند تا بتوانند کسب و کارشان را ایمن تر و کارآمد تر کنند.

در چنین شرایطی است که دیگر حجم اطلاعات دوربین های مدار بسته نمی تواند توسط انسان به تنهایی مدیریت شود. اینجا ست که فناوری هوش مصنوعی به کمک ما آمده و نتایج بهتر و عملکردهای غنی تری ارائه می دهند. مقاله مرتبط «چیپ تصویر DIS در دوربین مدار بسته || دوربین مدار بسته هایک ویژن».

نوآوری هوش مصنوعی (AI) در دوربین مدار بسته

هوش مصنوعی در دوربین مدار بسته

AI یا هوش مصنوعی مخفف کلمه Artificial Intellligence است. هوش مصنوعی شاخه ای از علوم رایانه است که هدف اصلی آن تولید ماشین های هوشمندی است که توانایی انجام اموری که نیازمند هوش انسانی است را داشته باشند.
درواقع هوش مصنوعی نوعی شبیه سازی هوش انسانی است که برای یک دستگاه تعریف می شود تا کارهایی که انسان انجام می دهد را با کیفیتی نزدیک به انسان انجام دهد. این فناوری در حال حاضر با سرعتی باورنکردنی در حال پیشرفت است.
هوش مصنوعی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. دوربین های مدار بسته از جمله دستگاه هایی هستند که از هوش مصنوعی بهره می گیرند.

نوآوری هوش مصنوعی (AI) در دوربین مدار بسته

هوش مصنوعی در خدمت امنیت شما

هوش مصنوعی در دو نوع ماشینی و عمیق تعریف می شود. درواقع هوش مصنوعی یک شبیه سازی پیچیده و متفاوت از شبکه عصبی مصنوعی است که نمونه ای از نرون های مغز انسان می باشد. هرچه این شبکه پیچیده تر باشد، قدرت آموزش و آنالیز آن نیز بیشتر می شود.
از نوع هوش مصنوعی ماشینی در دوربین مدار بسته استفاده می شود.

این نوع هوش مصنوعی قدرت آموزش و آنالیز فوق العاده ای دارد. دوربین های کنترل تردد، دوربین های تشخیص چهره، دوربین شمارش افراد، انواع دوربین پلاک خوان و … از جمله دوربین های مدار بسته ای هستند که از تکنولوژی هوش مصنوعی ماشینی استفاده می کنند.

نوآوری هوش مصنوعی (AI) در دوربین مدار بسته

محاسن و مزایای سیستم های دارای هوش مصنوعی در دوربین مدار بسته

تقریباً تمامی دوربین های مدار بسته امروزی به هوش مصنوعی مجهز شده اند. در ادامه به محاسن و مزایای سیستم های دوربین مدار بسته مجهز به هوش مصنوعی می پردازیم:

 

تشخیص چهره واقعی و کامل توسط هوش مصنوعی در دوربین مدار بسته

دوربین های مدار بسته مجهز به هوش مصنوعی قابلیت تشخیص چهره فرد را به صورت کامل دارند. به طور مثال رنگ مو، قد، وزن، رنگ پوست و موارد دیگر توسط دوربین های مدار بسته مجهز به هوش مصنوعی قابل تشخیص هستند.
این نوع دوربین ها قادرند در کسری از ثانیه این موارد را تشخیص و ثبت کنند. مدل های جدیدتر دوربین مدار بسته مجهز به هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل رفتارهای مشکوک یک هشدار تصویری از طریق اپلیکیشنی که بر روی موبایل و کامپیوتر شما نصب شده ارسال می کنند.

 

کاهش پهنای باند مصرفی و ذخیره سازی مقرون به صرفه

در دوربین های قدیمی برای اینکه یک شخص خاص را پیدا کنیم، باید مدام پای سیستم می نشستیم و چشم از تصویر بر نمی داشتیم. در چنین حالتی لازم بود تصاویر زیادی را ذخیره کنیم پس به پهنای باند بیشتری نیز نیاز داشتیم.
اما دوربین های جدید هوشمند، خودشان به صورت اتوماتیک سوژه مورد نظر را پیدا کرده، دنبال می کنند و تصویر و دیتای خاص مورد نیاز را ذخیره و ارسال می کنند.

 

دسترسی سریع به اطلاعات با درصد خطای پایین

دوربین های مجهز به هوش مصنوعی این امکان را به ما می دهند که در سریع ترین زمان ممکن به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشیم.
این کار در دوربین های قدیمی توسط کاربر انجام می گرفت که علاوه بر اتلاف وقت، امکان بالارفتن درصد خطا نیز محسوس بود.

 

دوربین مدار بسته مجهز به هوش مصنوعی تمامی جزئیات را به کاربر ارائه می نماید

مزیت مهم دوربین های مدار بسته مجهز به هوش مصنوعی، ارائه تمامی جزئیات به کاربر می باشد. تفاوتی نمی کند شخص مورد نظر سیاه پوست است یا سفید پوست، مدیر است یا یک فرد عادی، همه جزئیات بدون کوچک ترین دستکاری و قصد و نیتی ثبت و ارسال می شود.
این دوربین ها قادرند رنگ پوست، قد، وزن، رنگ مو و سایر جزئیات را بدون کوچک ترین چشم پوشی و با پایین ترین درصد خطا تشخیص دهند.

 

کاهش تصادفات رانندگی و کاهش جرائم و بزهکاری

مهم ترین هدف و مزیت دوربین های مدار بسته کاهش تصادفات رانندگی و کاهش جرائم و بزهکاری در جامعه است. در حال حاضر، مسیر رسیدن به این اهداف با تجهیز دوربین های مدار بسته به هوش مصنوعی هموار تر شده است.

نوآوری هوش مصنوعی (AI) در دوربین مدار بسته

معایب هوش مصنوعی در دوربین های مدار بسته

هوش مصنوعی در دوربین های مدار بسته جدای از مزایا و محاسنی که دارد، معایبی هم دارد. در ادامه به معرفی و بررسی معایب هوش مصنوعی در دوربین های مدار بسته می پردازیم:

 

به خطر افتادن حریم خصوصی انسان

یکی از مهم ترین و نگران کننده ترین معایب دوربین های مدار بسته، این است که حریم خصوصی و عدالت اجتماعی انسان ها را تهدید خواهد نمود. این خطرات تبعات جبران ناپذیری برای بنیان خانواده ها و حتی جهان باقی خواهد گذاشت.بنابراین استفاده از دوربین های مدار بسته هوشمند باید کاملاً هدفمند و کنترل شده باشد تا بتواند بدون دخالت زیاد در زندگی شخصی و حریم خصوصی انسان، روبه جلو حرکت کند. پس نگاه کلی و موشکافانه به معایب دوربین های مدار بسته هم لازم و ضروری است.

 

ضریب خطای دوربین های مجهز به هوش مصنوعی

یکی دیگر از معایب دوربین های مدار بسته هوشمند، ضریب خطای آن است. فرض کنید شخص به سرعت در حال دویدن به سمت مترو است. در چنین شرایطی دوربین قادر نیست تشخصی بدهد که شخص مذکور در حال فرار از دست کسی است یا در حال دویدن برای رسیدن به مترو. این موضوع می تواند برای اثبات جرائم افراد هم گیج کننده و خطرناک باشد.

نوآوری هوش مصنوعی (AI) در دوربین مدار بسته

خرید بهترین دوربین مدار بسته

نوآوری ||هوش مصنوعی در دوربین مدار بسته. امروزه دوربین مدار بسته جدای از محاسن و معایبی که دارد، برای هر کسب و کار و سازمانی ضروری و لازم است.
انواع برند های دوربین مدار بسته در بازار موجود هستند. این نوع دوربین ها بر اساس مکان و کاربری، تنظیمات و ویژگی های متفاوتی دارند.

از این رو انتخاب مناسب ترین دوربین مدار بسته متناسب با کاربری مورد نظر بسیار حائز اهمیت است. ما در مجموعه حفاظت الکترونیک ایمن افزا مفتخریم تا شما را در انتخاب بهترین دوربین مدار بسته یاری کنیم. با ما تماس بگیرید.!