نصب دوربین مداربسته در اصفهان

چند وقتی می‌شود که وضعیت اقتصادی جامعه ناپایدار بوذه و ثباتی ندارد. متاسفانه این وضعیت باعث شده که میزان جرم و سرقت هم به مقدار قابل توجهی افزایش یافته پیدا کند. با وجود چنین شرایطی، افزایش امنیت در الویت قرار دارد. از این رو نصب سیستم های امنیتی مانند دوربین های مدار بسته، دزدگیرها و درب های ضد سرقت ضروری به نظر می‌رسد. دوربین های مدار بسته به امنیت محیط زندگی نیز کمک شایانی می کنند. امیدواریم که مقاله نصب دوربین مداربسته در اصفهان پاسخگو سوالاات شما در این باره باشد.

برای خدمات نصب و راه اندازی نصب دوربین مداربسته در اصفهان، کدام دوربین مدار بسته را انتخاب کنیم؟

پس از اینکه تصمیم گرفتید برای منزل، فروشگاه و یا هر محیط دیگری دوربین مدار بسته نصب کنید؛ سوال مهمی که پیش می آید این است که چه نوع دوربینی متناسب با نیاز ما است. شما می توانید نصب دوربین مداربسته در اصفهان را به کارشناسان ایمن افزا بسپارید. اگر هم علاقه به یادگیری اطلاعاتی درباره دوربین مدار بسته دارید، می‌توانید مقاله انواع دوربین های مدار بسته را مطالعه کنید. در زیر به طور خلاصه به معرفی چند نوع از دوربین های مداربسته می پردازیم.

انواع دوربین مدار بسته

  • دوربین دام

یک نوع دوربین مدار بسته که می‌توان به آن اشاره کرد، دوربین دام است. شکل آن، نیم دایره‌ای است و نصب آن به صورت سقفی انجام می گیرد.

  • دوربین بولت

از دیگر نوع دوربین مدار بسته، دوربین بولت است. ظاهر دوربین های بولت، استوانه ای و یا مکعب مستطیل است. دوربین بولت برای نصب روی دیوارها و محیط‌های بیرونی مناسب است. این دوربین ها دارای دید در شب با کیفیت خوب هستند و برد بالایی دارند.

  • دوربین باکس

دوربین باکس نوعی دیگر از دوربین مدار بسته است. همانطور که از اسم این دوربین مشخص است، ظاهر مکعبی شکل دارند و برای محیط هایی کم نور توصیه می شوند.

  • دوربین گردان

دوربین گردان قابلیت چرخش در جهت‌های مختلف را دارد. همچنین این دوربین می‌تواند تصویر را در یک زاویه ی خاص، زوم کند.

چه مکان هایی برای نصب دوربین مداربسته در اصفهان مناسب هستند؟

پس از انتخاب دوربین مدار بسته مناسب، حالا نوبت به انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین می‌رسد. برای نصب و نهایت بازدهی از دوربین، بهتر است نصب دوربین مداربسته در اصفهان را به کارشناسان ایمن افزا بسپارید. هرچقدر هم که کیفیت دوربین انتخابی بالا باشد، اما اگر محل نصب به درستی انتخاب نشود، بازدهی چندانی برای شما نخواهد داشت. کارشناسان ایمن افزا برای نصب دوربین مداربسته در اصفهان از فاکتورهای مختلفی برای انتخاب محیط استفاده می کنند که باعث افزایش بازدهی دوربین مدار بسته می‌شود.

فاکتور‌های نصب دوربین مدار بسته

  • زاویه بندی

در نصب دوربین حتما نقاط کور باید به صفر برسد. زاویه بندی دوربین‌ها باید به گونه‌ای تعیین شود که تا جای ممکن هیچ نقطه‌ی کوری در طول دید دوربین‌ها وجود نداشته باشد. برای مثال محل نصب دوربین برای آپارتمان و مجتمع های مسکونی باید تمامی نقاطی که فرد می تواند ورود و خروج داشته باشد را در نظر بگیرد.

  • وجود نور

وجود نور نیز عامل مهم دیگری در نصب دوربین مداربسته در اصفهان است. اگر نور به لنز دوربین مستقیما بتابد، تصویر افراد به درستی در مانیتور مشخص نخواهد بود. از این رو لنز دوربین نباید در معرض مستقیم نور چه در شب و چه در روز قرار بگیرد. از طرف دیگر، نور کم نیز تصویر واضح و با کیفیتی از محیط به ما نمی دهد. بنابراین دوربین باید در جایی نصب شود که میزان نور ، کافی باشد.

  • ابزارهای جانبی

توجه به ابزارهای جانبی دوربین نیز مهم است. ابزارهای دوربین مثل سیم‌ها و  مدارهای دوربین هستند، که نباید به راحتی در دید و در دسترس باشند. در دسترس بودن ابزار‌های جانبی دوربین، باعث می‌شود تا سارقان بتوانند به راحتی سیم‌ها را قطع کنند و یا دوربین را بشکنند تا ردی از خود به جا نگذارند. در دسترس بودن ابزار‌های جانبی دوربین، باعث می‌شود ایده‌ی برقراری امنیت که مد نظر شما است به راحتی ناکام بماند.

اگر ساختمان و فضای شما به گونه‌ای است که نمی‌توانید از سیم کشی توکار بهره ببرید، می بایست از داکت‌ها و لوله‌های فلزی محکم برای سیم ها استفاده کنید. در نهایت دستگاه دخیره ساز ویدئو یا DVR است که حتما باید در محیط امنی قرار بگیرد. معمولا از اتاقی برای نگه داری DVR  استفاده می شود که عبور و مرور به آن به راحتی امکان پذیر نباشد و قفل باشد.

  • منبع تغدیه

منبع تغدیه دوربین، فاکتور بسیار مهمی است که کمتر به آن توجه می شود. برق تامین کننده‌ی دوربین مداربسته باید از برق عمومی ساختمان مجزا باشد. زیرا اگر برق ساختمان به صورت اتفاقی یا عمدی توسط سارقان یا مهاجمان قطع شد، سیستم ضبط همچنان به کار باشد و از مدار حذف نشود. توجه داشته باشید که برق‌دهی جداگانه می تواند هزینه بر باشد.

در نصب دوربین مداربسته در اصفهان، سیم کشی و کابل کشی چگونه باید باشد؟

در نهایت بعد از اینکه دوربین مورد نظر انتخاب و محیط مناسب برای نصب آن نیز تعیین شده است. حال وقت آن است که سیم کشی ها انجام شود. کارشناسان ما نصب دوربین مداربسته در اصفهان را طبق راهنمای جامع نصب دوربین مداربسته انجام می دهند. پلتفرم های نصب، انواع مختلفی دارند که به اختصار در زیر به آن می پردازیم.

انواع پلتفرم‌ نصب

  • دوربین مدار بسته با مدار آنالوگ

مدار آنالوگ، همان مدار HD است. مدار نصب این نوع دوربین ها به این صورت است که یک کابل برای تصویر و یک کابل برای برق در ازای هر دوربین در نظر گرفته می شود. منظور از کابل تصویر، آن کابلی است که از دوربین خارج شده و به DVR می رود و تصاویر ضبط شده را منتقل می‌کند.

کابل برق، کابل ورودی به دوربین است و برق دوربین را تامین می کند. دوربین‌های آنالوگ نیاز به فضای کافی برای هر دو کابل دارند. در برخی از دوربین‌ها، کابل ورودی برق مستقیما از DVR به دوربین نمی رود. در این صورت از آداپتور استفاده می‌شود تا برق مورد نیاز دوربین را از نزدیک ترین پریز یا انشعاب برق تامین شود.

  • دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه همان دوربین های IP هستند که از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند. سه قسمت اصلی IP، سوییچ شبکه و NVR می‌باشد. تصویر باید از دوربین به NVR منتقل شود. به همین منظور،  هر دوربین را از طریق کابل شبکه به سوییچ شبکه وصل می کنند. سوییچ شبکه نیز به NVR وصل بوده و انتقال تصاویر را میسر می سازد. کابل‌های مختلفی برای اتصلات وجود دارد که با توجه به نظر کارشناسان نصب دوربین مداربسته در اصفهان از آن ها استفاده می شود.

از دو طریق مدار تغذیه این نوع دوربین‌ها را می توان تامین کرد. یک راه استفاده از کابل جداگانه است. اما در صورتی که سوییچ ها قابلیت POE را داشته باشند؛ کابل تصویر می تواند وظیفه‌ی رساندن برق به دوربین را نیز به عهده بگیرد. این مسائل برای راه اندازی و نصب سخت افزاری دوربین مدار بسته مهم و قابل توجه هستند.

  • دوربین مدار بسته بی سیم

دوربین‌های بی سیم، دیگر به مراحل کابل کشی و تنظیمات نرم افزاری نیاز ندارند. این دوربین‌ها تحت شبکه هستند و تنها از طریق اینترنت، تصاویر را منتقل می کنند. برای برقراری شبکه‌ی وایفای به یک مودم با سرعت مناسب نیاز خواهید داشت. با نصب اپلیکیشن مخصوص بر روی موبایل می توانید تصاویر در حال نمایش از دوربین را در گوشی همراه خود مشاهده کنید.

می توان گفت دوربین های وایرلس از نظر اقتصادی به صرفه تر هستند زیرا دیگر نیازی به کابل ندارند و همه اتصالات به صورت بی سیم صورت می گیرد. از کابل صرفا برای منبع تغذیه دوربین استقاده می شود. حتی در برخی از مدل های پیشرفته تر نیز برای تغذیه از باتری کمک می گیرند که دیگر احتیاج به همان کابل تغذیه هم نیست.

 

هنگام نصب دوربین مداربسته در اصفهان، تنظیمات نرم افزاری دوربین مدار بسته به چه صورت است؟

پس از اتمام تمامی مراحل سخت افزاری از جمله نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته در اصفهان، نوبت به تنطیمات نرم افزاری دوربین و راه اندازی آن می‌رسد. همان طور که دوربین‌های مدار بسته انواع مختلفی دارند، تنظیمات نرم افزاری آن ها نیز متنوع است. پس با توجه به نوع دوربین انتخابی، تنظیمات باید بر اساس دفترچه‌ی راهنمای نصب آن انجام شود.

مدل DVR نیز نقش مهمی در تنظیمات دارد. در کل بیشتر دوربین‌ها از یک نوع تنظیمات تبعیت می کنند و تفاوت در جزییات مدل و شرکت تولید کننده است.

یکی از مهم ترین نکته‌ها در تنظیمات نرم افزاری، تعیین دقیق تاریخ، ساعت و مدت زمان ذخیره سازی و حذف ویدئو‌های ضبط شده است. فرض کنید در یکی از روزهای هفته به مورد مشکوکی بر می خورید. لازم می دانید عبور و مرور افراد به ساختمان را بررسی کنید. اگر تاریخ را به درستی تنطیم نکرده باشید در پیدا کردن داده‌های ضبط شده به مشکل بر می‌خورید. عملا نمی توانید اطلاعات مفیدی به دست بیاورید. اما نگران نباشید، کارشناسان ایمن افزا کلیه‌ی مراحل نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته در اصفهان را برای شما انجام می دهند.

برای نصب دوربین مداربسته در اصفهان به کجا مراجعه کنیم؟

کارشناسان ایمن افزا در خدمت شما عزیزان هستند. در تمامی مراحل نصب دوربین مداربسته در اصفهان ما در کنار شما هستیم. با انتخابی بهینه، ضمن برقراری امنیت، در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید. اصفهانی‌های عزیز می توانند از طریق راه‌های ارتباطی با همکاران ما در ارتباط باشند. کارشناسان ایمن افزا در اسرع وقت برای نصب دوربین مداربسته در اصفهان  در محل مورد نظر شما حاضر خواهند شد.