سوئیچ PoE چیست و چه کاربردی دارد؟

سوئیچ PoE || کاربرد و مزایای آن. Power Over Ethernet یا PoE، مکانیزم استاندارد IEEE 802.3af است که وظیفه ارسال برق بر روی کابل شبکه CAT5 و CAT6 را بر عهده دارد.

در صورتی که شما دوربین های مدار بسته تحت شبکه یا IP Camera دارید، می‎ توانید با استفاده از سوئیچ PoE، آن‎ها را روشن کنید. علاوه بر این، در صورتی که سازمان شما دارای IP Phone و یا آنتن وایرلس است، می‎ توانید برق این تجهیزات را نیز از طریق سوئیچ PoE، تامین نمائید.

سوئیچ PoE چیست و چه کاربردی دارد؟

ارسال برق بر روی کابل شبکه با استفاده از PoE، اهمیت زیادی دارد. در آغاز باعث تمیزتر شدن کار می‎ شود. بجای اینکه به IP Phone ها یا IP Camera، دو کابل متصل شده باشد (یکی برای دیتا و دیگری برق آداپتور)، فقط یک کابل شبکه متصل خواهد شد.

از طرفی، هنگامی که برق تجهیزات را از طریق PoE تامین می ‎کنید، کافیست سوئیچ PoE را به UPS متصل کنید تا در صورت قطع برق، IP Phone ها و دوربین‎ ها، خاموش نشوند. در غیر این صورت، باید ساختمان را برای UPS، کابل کشی نمائید.

سوئیچ PoE چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایای PoE چیست؟

در ادامه مبحث سوئیچ PoE || کاربرد و مزایای آن، به مزایای این تکنولوژی می پردازیم. یکی دیگر از مزایای کابل‌کشی ساخت‌یافته، استفاده از آن برای انتقال برق به کمک تکنولوژی PoE است. برای دستگاه‌هایی مانند ریپیتر های بی‌سیم یا دوربین‌های نظارتی تحت شبکه مناسب است.

چرا که این دستگاه‌ها معمولا بر روی نقاط مرتفع دیوارها یا سقف و بسیار دور از پریز برق نصب می‌شوند. استفاده از PoE در این وسایل، باعث می‌شود تنها به یک کابل اترنت برای انتقال صدا، داده و برق نیاز داشته باشند.

باید این را هم اضافه کنیم که استفاده از PoE نصب دستگاه‌ها را راحت‌تر می‌کند و هزینه‌های جانبی را کاهش می‌دهد. با این تکنولوژی، دیگر به کابل‌های اضافی یا نصب پریزهای جدید برق نیازی نیست.

PoE ولتاژی کمتر از برق شهری دارد و به همین دلیل، استفاده از آن، ایمن است. البته می‌تواند به دستگاه‌هایی که مجهز به تکنولوژی PoE نیستند، آسیب بزند. پس در هنگام نصب، باید به این نکته دقت کنید.

سوئیچ PoE چیست و چه کاربردی دارد؟

سوئیچ PoE چیست و چه کاربردی دارد؟

سوئیچ، دستگاه‌هایی را که در یک شبکه حضور دارند، به یکدیگر وصل می‌کند. یک سوئیچ‌ PoE سوئیچی است که از تکنولوژی PoE پشتیبانی می‌کند. در واقع، در این نوع سوئیچ می‌توانید با کابل شبکه، برق دستگاه‌ها را تأمین کنید.‌

سوئیچ‌ PoE برق لازم برای راه‌اندازی دستگاه‌های دیگر را از طریق کابل اترنت (Ethernet) فراهم می‌کند. اگر شبکه‌ی شما سوئیچینگ توزیع‌شده دارد، این امکان وجود دارد که انرژی آن‌ها به وسیله‌ی PoE تأمین شود.

به زبان ساده، خود این سوییچ‌ ها از سمت منبع تغذیه‌ی مرکزی و به کمک PoE برق‌دهی می‌شوند. و در عین حال همین سوئیچ‌ ها می‌توانند به دستگاه‌های دیگری که به آن‌ها وصل شده‌اند مثل دوربین‌ها و تلفن‌ها، برق‌رسانی کنند.

سوئیچ PoE چیست و چه کاربردی دارد؟

چه نوع تجهیزاتی با PoE کار می کنند؟

در ادامه مبحث سوئیچ PoE || کاربرد و مزایای آن، به این سؤال پاسخ می دهیم که چه نوع تجهیزاتی با این سوئیچ کار می کنند. مقدار توان الکتریکی (برحسب وات) که از طریق بستر اترنت قابل‌دستیابی است محدود است. سطح آستانه توان الکتریکی موردنیاز به‌ عنوان منبع PoE و توان کشیده شده به دستگاه‌های کلاینت وابسته است.

به‌ عنوان‌ مثال استاندارد IEEE 802.3af تنها توانی به میزان ۱۲٫۹۵ وات را در یک ارتباط تضمین می‌کند.

رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها به دلیل نیاز به توان الکتریکی بیشتر (معمولاً ۱۵ وات یا بیشتر) نمی‌توانند از PoE استفاده کنند. اما دستگاه‌های قابل‌حمل مانند وب کم‌ها می‌توانند همان عملکرد را با توان کمتر از ۱۰ وات داشته باشند.

جمع بندی نهایی

سوئیچ PoE || کاربرد و مزایای آن، موضوع امروز مقاله ما بود. امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما همراهان عزیز قرار گرفته باشد. از مزایای کابل‌کشی ساخت‌یافته، استفاده از آن برای انتقال برق به کمک تکنولوژی PoE است. برای دستگاه‌هایی مانند ریپیتر های بی‌سیم یا دوربین‌های نظارتی تحت شبکه مناسب است.