دوربین مدار بسته ضد انفجار چیست؟

دوربین مدار بسته ضد انفجار چیست؟ موضوع امروز مقاله ما است. دوربین مدار بسته ضد انفجار نوعی از سیستم های مدار بسته هستند که بیشتر برای مناطق پرخطر کاربرد دارند.

از این نوع دوربین ها برای معادن، ایستگاه های نفت و گاز، انرژی هسته ای و … استفاده می شود. در ادامه به معرفی کامل دوربین های مدار بسته ضد انفجار، کاربرد، نحوه عملکرد آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

دوربین مدار بسته ضد انفجار چیست؟

دوربین مدار بسته ضد انفجار چیست؟

دوربین مدار بسته ضد انفجار دوربینی است حرفه ای و پیشرفته که برای مکان های پرخطر، که خطر انفجار در آن ها وجود دارد کاربرد دارد. این دوربین ها در برابر پرتوهای ماوراء بنفش، بخار نمک و آلودگی هوا نیز مقاومت فوق العاده ای دارند. جنس دوربین مدار بسته ضد انفجار از فولاد الکترو اندود شده است.

این دوربین ها با قابلیت های جانبی نظیر برف پاک کن، قسمت های گرم کننده، موقعیت یابی، عکس برداری به صورت نوری یا حراتی، فوق العاده هستند. طراحی این نوع دوربین به گونه ای است که با انفجار تصاویر آن از بین نمی رود. دوربین مدار بسته ضد انفجار چیست؟

کاربرد دوربین های مدار بسته ضد انفجار

همان طور که اشاره کردیم دوربین های ضد انفجار در مکان های پرخطر مانند؛ تانکرهای نفت و گاز، کارخانه های تولید مواد شیمیایی، مکان سخت گیری هواپیما، معادت زغال سنگ، پالایشگاه ها، فاضلاب و … کاربرد دارند. برای خرید دوربین مدار بسته مدل داهوا می توانید از طریق همین وب سایت اقدام نمایید.

نحوه عملکرد دوربین های مدار بسته ضد انفجار

عملکرد دوربین مدار بسته ضد انفجار به این صورت است که هم در مقابل انفجار مقاوم است و هم از بروز انفجار جلوگیری می کند. این دوربین ها دارای استانداردهای (ATEX و IECEx) می باشد. این دو نوع استاندارد نوع محیط و سطح تجهیزات را مشخص می کنند.

دوربین مدار بسته ضد انفجار چیست؟

ویژگی دوربین های مدار بسته ضد انفجار

دوربین های مدار بسته ضد انفجار انواع مختلفی دارند. مهم ترین ویژگی این نوع دوربین ها عبارتند از:

۱-قابل اعتماد و مستحکم

دوربین های مدار بسته ضد انفجار از جنس فولاد الکترو اندود شده است. محفظه این نوع دوربین ها بسیار قدرتمند است که برای محیط های سخت کاربرد دارند.

۲-سیستم یکپارچه برای نظارت ۲۴ ساعته

دوربین های مدار بسته ضد انفجار به راحتی با سایر تجهیزات از قبیل موبایل، تبلت و … تنظیم می شوند. با این قابلیت شما می توانید به راحتی در هر جایی که هستید، بر محل کار خود نظارت کامل داشته باشید.

۳-وضوح تصویر بالا

سومین ویژگی ممتاز دوربین های ضد انفجار وضوح تصویر بالای آن هاست. درواقع وضوح تصویر بالا، فوکوس اتوماتیک، زوم اپتیکال موتورایز، حساسیت به روشنایی (LUX)    از ویژگی های ممتاز این دوربین های مدار بسته است.

به طور کلی دوربین های مدار بسته ضد انفجار تصاویر باکیفیت در مسافت های طولانی با نور کم ارائه می دهند.

۴-داشتن قابلیت هوشمند بودن

اغلب دوربین های ضد انفجار دارای قابلیت های هوشمندی نظیر تشخیص عبور از خط، تشخیص حرکت و تشخیص آلارم کاذب هستند.

۵-تضمین ایمنی داده ها

ایمنی داده هایی که دوربین های مدار بسته ضد انفجار ارائه می دهند، تضمین شده است. تصاویر ارسالی این دوربین ها برای علت یک حادثه، تجزیه و تحلیل آن حیاتی است.

۶-دسترسی و کنترل از راه دور

زمانی که شما از دوربین مدار بسته ضد انفجار برای سیستم نظارتی خود استفاده می کنید می توانید آن را به موبایل، تبلت و هر مانیتورینگ از راه دور دیگری وصل کنید. و مکان مورد نظر خود را از راه دور کنترل کنید.

نتیجه نهایی

امیدواریم که این مطب مورد توجه شما همراهان عزیز فروشگاه آنلاین ایمن افزا قرار گرفته باشد. برای دریافت مقالات بعدی ما در زمینه دوربین های مدار بسته و نحوه کار آن ها ما را در ایمن افزا دنبال کنید.