دستگاه ضبط تصاویر DVR

۷ نکته مهم برای خرید و انتخاب دستگاه ضبط تصاویر DVR_دوربین مدار بسته موضوع امروز مقاله ما است. دستگاه ضبط انواع مختلفی از جمله؛ (DVR-NVR-XVR) دارد. در این مطلب به راهنمای انتخاب دستگاه ضبط DVR می پردازیم.
هنگام خرید و راه اندازی یک سیستم مدار بسته آنالوگ HD، باید اطلاعات کافی در مورد تجهیزات مورد نیاز آن به دست آورید.
دستگاه ضبط تصاویر DVR یکی از مهم ترین تجهیزات دوربین های مدار بسته امروزی است.

قبل از خرید سیستم مدار بسته باید اطلاعات کافی پیرامون برند، قیمت و نحوه کارکرد آن به دست آورید. در ادامه ۷ نکته مهم برای خرید و انتخاب دستگاه ضبط تصاویر DVR را به زبانی ساده بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

مقاله مرتبط «دوربین مدار بسته مجهز به سیستم CMOS بهتر است یا CCD ؟ || تفاوت تکنولوژی CCD و CMOS»

7 نکته مهم برای خرید و انتخاب دستگاه ضبط تصاویر DVR

 دستگاه ضبط تصاویر DVR چیست؟

DVR یا Digital Video Recorder یک دستگاه ضبط دیجیتالی تصاویر ویدیویی است که برای سیستم های مدار بسته امروزی کاربرد دارد. از این دستگاه برای ضبط تصاویر ارسالی از دوربین مدار بسته استفاده می کنند.
البته با استفاده از این دستگاه ضبط می توان نوع نمایش تصاویر در مانیتور، دسترسی از راه دور و از طریق اینترنت را نیز تنظیم نمود.

7 نکته مهم برای خرید و انتخاب دستگاه ضبط تصاویر DVR_دوربین مدار بسته

۷ نکته مهم برای خرید و انتخاب دستگاه ضبط تصاویر DVR

برای خرید دستگاه ضبط تصاویر DVR لازم است به نکات مهمی که در ادامه بیان می کنیم توجه داشته باشید. چنانچه نکته مهم دیگری به ذهنتان می رسد می توانید برای ما کامنت بگذارید.

 

۱- تعداد کانال ورودی دستگاه ضبط

دستگاه های ضبط DVR با تعداد کانال مشخص و تعریف شده از جمله؛ دستگاه ضبط (۸-۱۶-۲۴-۳۲) به بازار عرضه می شوند. بسته به تعداد دوربین مدار بسته ای که انتخاب می کنید، تعداد کانال های دستگاه ضبط نیز متغیر می باشد.
هنگام خرید دستگاه ضبط توجه داشته باشید که ممکن است تعداد دوربین ها در آینده نیز افزایش پیدا کند. پس قبل از خرید و تصمیم نهایی بهتر است همه جوانب را در نظر بگیرید. برای اینکه بهترین تصمیم را بگیرید و در آینده نیز متحمل هزینه اضافی نشوید، توصیه می کنیم با کارشناس این حرفه مشورت کنید.

7 نکته مهم برای خرید و انتخاب دستگاه ضبط تصاویر

۲- کیفیت تصاویر

همان طور که می دانید دوربین های مدار بسته با کیفیت های متفاوتی تولید و به بازار ارائه می شوند. یک دستگاه ضبط نیز توانایی پشتیبانی از کیفیت تصویر متفاوتی را خواهند داشت.
پس توان دستگاه ضبط انتخابی شما باید با دوربین مدار بسته ای که قرار است بر روی آن فیکس شود، هماهنگ باشد.
به طور مثال دستگاه ضبط DVR داهوا مدل DH-XVR1B04-I یک دستگاه ۴ کانال مقرون به صرفه است. این دستگاه جزء پرفروش ترین محصولات سری ایکس وی آر کمپانی داهوا محسوب می شود. این دستگاه فوق العاده عالی قادر است ۴ دوربین HD تا کیفیت ۲ مگاپیکسل را ساپورت کند.

7 نکته مهم برای خرید و انتخاب دستگاه ضبط تصاویر

۳- تعداد هارد دیسک

معمولاٌ تمامی دستگاه های ضبط دارای یک یا دو پورت برای اتصال هارد مورد نظر با ظرفیت دلخواه هستند. تعداد هارد و ظرفیت آن نیز یکی از موارد مهم انتخاب دستگاه ضبط تصاویر DVR است.
به طور مثال دستگاه ضبط DH-XVR1B04-I که در بخش دوم نیز به آن اشاره کردیم از یک هارد تا ۶ ترابایت پشتیبانی می کند.
شما با استفاده از این قابلیت می توانید تصاویر ضبط خود را تا ۱ ماه روی هارد ذخیره کنید. البته با تنظیم دستگاه بر روی حالت Motion نیز می توانید روز هایی که می خواهید از هارد استفاده کنید رانیز افزایش دهید.

7 نکته مهم برای خرید و انتخاب دستگاه ضبط تصاویر

۴- تعداد ورودی / خروجی دستگاه ضبط

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید دستگاه ضبط باید توجه داشته باشید، تعداد پورت های ورودی و خروجی آن است. دستگاه ضبط تصاویر DVR دارای پورت های ورودی و خروجی متنوعی از جمله (USB-VGA-HDMI-RS425-LAN) هستند.

7 نکته مهم برای خرید و انتخاب دستگاه ضبط تصاویر DVR

۵- رزولوشن یا وضوح تصویر

یکی دیگر از موارد مهمی که هنگام انتخاب و خرید دستگاه ضبط تصاویر DVR باید توجه داشته باشید، میزان رزولوشن ضبط است. در گذشته دستگاه های ضبط امکان ضبط تصاویر باکیفیت را نداشتند. اما در حال حاضر این نوع دستگاه ها تا روزلوشن ۸ مگاپیکسل را نیز پشتیبانی می کنند.
هرچه کیفیت ضبط و تعداد فریم دستگاه بالاتر باشد، به طبع قیمت آن نیز بیشتر می شود. البته روزولوشن دستگاه ضبط باید با رزولوشن دوربین مدار بسته همخوانی داشته باشد.
به طور مثال اگر رزولوشن دوربین شما ۸ مگاپیکسل و رزولوشن دستگاه ضبط نیز ۴ مگاپیکسل باشد، تصویر خروجی شما نهایتاً تا ۴ مگاپیکسل ارائه خواهد شد.

7 نکته مهم برای خرید و انتخاب دستگاه ضبط تصاویر

۶- نرم افزار انتقال تصویر

نکته مهم دیگری که هنگام خرید دستگاه ضبط DVR باید در نظر داشته باشید، نحوه انتقال تصویر و نرم افزار مرتبط با آن است.
با استفاده از این قابلیت شما می توانید هر کجا که هستید به تصاویر دوربین مدار بسته خود از طریق تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ شخصی دسترسی داشته باشید.
این نرم افزار در برندهای مختلف متفاوت است. به طور مثال برای انتقال تصاویر دستگاه ضبط DVR داهوا از نرم افزار انتقال تصاویر موبایل DMSS و برای برند هایک ویژن نیز از نرم افزار انتقال تصاویر Ivms-4200استفاده می شود.

7 نکته مهم برای خرید و انتخاب دستگاه ضبط تصاویر

۷- پشتیبانی از انواع دوربین

نکته پایانی خرید دستگاه ضبط DVR پشتیبانی از انواع دوربین های مدار بسته است. زمانی که قصد خرید یک دستگاه ضبط دارید، باید به این نکته توجه کنید که دستگاه فوق قرار است چه نوع دوربین هایی را پشتیبانی و ساپورت کند.
به طور مثال دستگاه ضبط کننده داهوا مدل DH-XVR5116HS-S2 از انواع دوربین های IP-CVBS-TVI-AHD-HDCVI پشتیبانی می کند.

7 نکته مهم برای خرید و انتخاب دستگاه ضبط تصاویر

جمع بندی نهایی

۷ نکته مهم برای خرید و انتخاب دستگاه ضبط تصاویر DVR_دوربین مدار بسته موضوع امروز مقاله ما در حفاظت الکترونیک ایمن افزا بود. امیدواریم این مطلب هم مورد توجه شما همراهان عزیز قرار بگیرد.
برای خرید، نصب و راه اندازی انواع سیستم های مدار بسته و تجهیزات جانبی آن می توانید از طریق همین وب سایت اقدام نمایید. توصیه می کنیم قبل از تصمیم نهایی با کارشناسان مجرب و متخصص ما مشورت کنید.