دزدگیر اتومبیل _ [و لوازم جانبی آن]

دزدگیر اتومبیل _ [و لوازم جانبی آن]، موضوع جذاب مقاله امروز ما در حفاظت الکترونیک ایمن افزا است. با وجود سیستم های پیچیده ضد سرقت امروزی در خودروهای مدرن، هنوز ظاهراً این فناوری های مدرن، هنوز نتوانسته دزد ها را از فکر دزدیدن خودرو ها به ویژه خودروهای لوکس و گران قیمت منصرف کند.
با این حال مهندسان و طراحان دزدگیرهای حرفه ای خودرو هم بیکار ننشسته اند و روز به روز فناوری های جدید و بهتری را طراحی و ارائه می دهند. سیستم های ضد سرقت جدید دارای امکانات بیشتری برای محافظت از خودروی شما هستند.

با این حال برای انتخاب و خرید بهترین دزدگیر حرفه ای باید نکات مهمی را مد نظر قرار داد. در ادامه با ما همراه باشید تا با دزدگیر اتومبیل و لوازم جانبی آن بیشتر آشنا شویم.

دزدگیر اتومبیل _ [و لوازم جانبی آن]

دزدگیر اتومبیل (خودرو) چیست؟

دزدگیر خودرو بخش مهمی از سیستم امنیتی خودرو است که نصب آن بر روی خودرو یک امر مهم و واجب است. به طور کلی هدف اصلی دزدگیر خودرو جلوگیری از سرقت خودرو، وسایل شخصی درون خودرو می باشد.
البته کیفیت همه دوربین های ضد سرقت خودرو یکسان نیست. بسته به برند و نوع دوربین و نیز پولی که بابت خرید دوربین پرداخت می کنید، کیفیت دوربین نیز متفاوت است. هر کدام از انواع دزدگیرهای خودرو ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. دزدگیر اتومبیل _ [و لوازم جانبی آن].

دزدگیر اتومبیل _ [و لوازم جانبی آن]

دزدگیر خودرو چگونه کار می کند؟

دزدگیر خودرو از اجزای زیادی تشکیل شده است. مهم ترین بخش دزدگیر خودرو سنسور ها، آژیر و واحد کنترل هستند. دزدگیر خودرو توسط یک نصاب حرفه ای نصب و فعال می شود. نصاب تمامی سنسور ها و اجزای دیگر را به واحد کنترل متصل می کند.
کار واحد کنترل، ارسال سیگنال به آژیر است تا آژیر را به صدا درآورده و علامت هشدار و زنگ خطر را به کار بیندازد. در چنین زمانی آزیر خطر به صدا درآمده و به شما هشدار می دهد که شخصی در حال دستکاری خودرو شما است. برای همین است که دزدهای حرفه ای ابتدا آژیر سیستم امنیتی خودرو را از کار می اندازند. دزدگیر اتومبیل _ [و لوازم جانبی آن].

دزدگیر اتومبیل _ [و لوازم جانبی آن]

اجزای دزدگیر خودرو

در ادامه مطلب دزدگیر اتومبیل _ [و لوازم جانبی آن]، اجزای اصلی دزدگیر خودرو را معرفی می کنیم:

مغز زنگ هشدار | واحد کنترل سیستم

مغز سیستم هشدار دهنده درواقع یک کامپیوتر بسیار کوچک است که وظیفه دریافت و ارسال دستورات را بر عهده دارد. البته وظیفه اصلی مغز سیستم قفل سوئیچ، چرخ ها و فعال سازی سیستم آژیر می باشد. این سیستم از برق خودرو استفاده می کند. ولی در زمانی که باتری از کار افتاده باشد، می تواند به کمک یک باتری کمکی به کار خود ادامه داده و هشدار خود را فعال نگه دارد.

حسگر های درب

حسگر درب در اغلب دزدگیرهای خودرو ها تعبیه شده است. درواقع اگر درب خودرو، کاپوت و عقب باز شود، مغز سیستم فعال شده و آژیر هشدار را به صدا در می آورد. درب اتومبیل های جدید علاوه بر حسگرهای هشدار به حسگرهای نوری متصل شده اند. در چنین حالتی اگر درب خودرو باز باشد، چراغ ها روشن می شوند.

حسگر ضربه

زمانی که خودرو شما در معرض یک ضربه قرار می گیرد، سیگنال هایی به بخش مغز سیستم (واحد کنترل) ارسال می شود و آژیر هشدار را به صدا در می آورد. حتی کوچک ترین ضربه این حسگر را فعال می کند.

حسگر تغییر فشار

حسگر فشار زمانی فعال می شود که در اثر ضربه یا هر رخداد دیگری، شیشه خودرو شکسته شود. در چنین حالتی نیز بر اثر وارد شدن هوای تازه به داخل خودرو، و تغییر فشار آن، حسگر با ارسال سیگنالی به واحد کنترل، از او می خواهد که آژیر هشدار را به صدا در آورد.

حسگر حرکت | کج شدن خودرو

این نوع حسگر ها زمانی فعال می شوند که خودرو حرکت کند یا بر اثر حوادث مختلف کج شود. این نوع حسگر به وسیله استوانه ای که از جیوه پر شده است فعال می شود.
به طور مثال زمانی که اتومبیل شما حرکت می کند، مایع جیوه داخل استوانه تکان می خورد. این حرکت جیوه باعث قطع و وصل جریان مدار شده و از این طریق به واحد کنترل اطلاع می دهد که خودرو در حال حرکت است و باید هشدار خطر را فعال کند.

خرید و نصب آنلاین دزدگیر اتومبیل _ و لوازم جانبی آن

برای خرید و نصب آنلاین و حضوری دزدگیر اتومبیل و لوازم جانبی آن می توانید با مشاوران ما در حفاظت الکترونیک ایمن افزا تماس بگیرد. مجموعه ما جدیدترین سیستم های ضد سرقت خودرو را به همراه لوازم جانبی آن ارائه می دهد.

برای نصب و راه اندازی این سیستم ها نیز می توانید از متخصصین مجرب و کاربلد ما کمک بگیرد. امنیت خاطر شما آرزوی قلبی ماست.!