دوربین مدار بسته حافظه دار (مموری دار)

خصوصیات کلی دوربین مدار بسته حافظه دار. در پست قبلی با دوربین های مدار بسته تا حدودی آشنا شدیم. در این پست می خواهیم راجع به دوربین مدار بسته حافظه دار یا موری دار بیشتر بدانیم.

در سیستم های حفاظتی دوربین مدار بسته، به آن دسته از دوربین های مدار بسته تحت شبکه که یک حافظه SD بر روی آن نصب شده باشد، دوربین مدار بسته حافظه دار می گویند. این دوربین ها دارای پورت کارت SD (کارت حافظه) هستند.

خصوصیات کلی دوربین مدار بسته حافظه دار

دوربین های مدار بسته با قابلیت رم SD، از جمله دوربین های IP (تحت شبکه) هستند. مجهز به یک اسلات و یا درگاه کارت حافظه نیز هستند. این نوع دوربین ها، بدون نیاز به دستگاه های NVR و یا سرور، امکان ضبط تصاویر را فراهم می کند. عبارت Built-in Micro SD در مشخصات دوربین های مدار بسته، به معنی پشتیبانی از رم SD کارت است. این قابلیت، بسته به نوع دوربین ها، می تواند تا ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت باشد. و با کیفیت های ضبط مختلف، امکان ثبت تصاویر را تا حداکثر یک هفته فراهم می کند.

با استفاده از این قابلیت، می توان دوربین ها را به نحوی تنظیم نمود که در صورت قطع اتصال دوربین از NVR و یا سرور، بتوان تصاویر در کارت حافظه (SD Card) ذخیره کرد. (البته در این حالت، دیگر امکان مشاهده ی تصاویر وجود ندارد.)

SD کارت نصب شده در اغلب دوربین های مدار بسته حافظه دار، قابلیت ذخیره و ضبط بیش از ۳۲ گیگابایت را ندارد.  در مقایسه با حجم فایل های تصویری دوربین، بسیار اندک خواهد بود.  امکان ذخیره و ضبط بیش از چند روز از فیلم تصاویر دوربین ها بر روی حافظه SD امکان نخواهد داشت. لذا استفاده از این نوع دوربین های مدار بسته تنها در پروژه های کوچک توصیه می گردد.

این نوع از دوربین های مدار بسته را می توان از روی قابلیت SD CARD SLOT که مشخصا بر روی دوربین و یا کاتالوگ آن وجود دارد شناسایی نمود.

دوربین مدار بسته حافظه دار (مموری دار)

کاربرد های دوربین مداربسته حافظه دار

همانطور که اشاره شد از مزایای اصلی استفاده از دوربین های مدار بسته حافظه دار، ذخیره و ضبط تصاویر محیط نصب دوربین بدون اتصال به شبکه تصاویر می باشد. در واقع اگر دوربین از منبع تغذیه مناسب و با ثباتی بهره مند باشد، می توانید در تمامی شرایط تصاویر دوربین های نصب شده را در اختیار داشته باشید. در بعضی از پروژه ها که حساسیت بالایی دارند علاوه بر ضبط تصاویر دوربین ها در سرور مرکزی از حافظه های داخلی SD نیز برای ضبط همزمان این تصاویر استفاده می کنند. به این دلیل که در صورت قطع ناگهانی شبکه، دوربین ها به طور مستقل نیز تصاویر محیط را ذخیره کرده باشند.

اما در مقابل این دوربین های مدار بسته حافظه دار از یک جهت دارای اشکال اساسی هستند. و آن سرقت و یا آسیب به این دوربین ها می باشد. در صورتی که به هر دلیل دوربین مورد سرقت و یا آسیب جدی قرار بگیرد، امکان دسترسی به ضبط و ذخیره تصاویر دوربین، پیش از وقوع حادثه قابل انجام نخواهد بود. چون در سیستم های دیگر حفاظتی کلیه تصاویر بر روی دستگاه های ضبط DVR و NVR ضبط می شوند.  با دستکاری و حتی سرقت دوربین، باز دسترسی به آخرین تصاویر دوربین مدار بسته میسر خواهد بود.

دوربین مدار بسته حافظه دار (مموری دار)

کارت حافظه دوربین مداربسته حافظه دار

کارتهای حافظه متناسب برای این نوع از دوربین ها ، متنوع می‌باشند. ولی عموما یک دوربین مدار بسته بیسیم  حافظه دار ، حداکثر با یک کارت حافظه ۳۲ گیگابایتی کار می‌کند.  و می‌تواند تا ۷ روز شبانه روز تصاویر دریافتی را برای شما ذخیره کند.

چگونه مقدار حافظه دوربین مدار بسته حافظه دار را بیشتر کنیم؟

می‌توانید برنامه ای به دوربین بدهید که تصویربرداری را بین ساعات مشخصی در روز انجام دهد. به نسبتی که تصویر برداری انجام نشود، می‌توانید در آینده مدت بیشتری تصاویر را ذخیره نمایید. مثلا اگر به جای ۲۴ ساعت در شبانه روز، ۱۲ ساعت تصویربرداری شود، ۲ برابر مدت زمان بیشتری برای ضبط تصاویر خواهید داشت! همچنین  می توانید با خریداری دوربین های دارای سنسور تشخیص حرکت، کاری کنید که در زمانهایی که حرکتی در محیط رخ می‌دهد، تصویر برداری انجام شود. همین یک نکته می‌تواند ظرفیت دوربین را (خصوصا در محیط های خلوت) تا ۳ برابر بیشتر کند!!!

دوربین مدار بسته حافظه دار (مموری دار)

نحوه نصب رم داخلی بر روی دوربین مدار بسته حافظه دار

برای این منظور، می بایست رم داخلی متناسب با حافظه ای که دوربین مدار بسته حافظه دار پشتیبانی می کند تهیه شود. در این گونه دوربین ها، محفظه ای برای قرار گرفتن این حافظه در نظر گرفته شده است.  در برخی از دوربین ها، از طریق درب پوش مخصوص، امکان نصب و یا دسترسی به حافظه وجود دارد. در برخی نیز پس از باز کردن کامل درب کیس، این امکان فراهم خواهد شد. باید توجه داشت که این رم در جهت مشخص و مناسب در محل مخصوص قرار گیرد.

دوربین مدار بسته حافظه دار (مموری دار)

مزایای دوربین مدار بسته حافظه دار

مزیت اصلی خرید دوربین مدار بسته حافظه دار، استفاده یکپارچه و مستقل از سایر تجهیزات است. این نوع دروبین، این قابلیت را به شما می دهد که بدون اتصال به شبکه مرکزی یا دستگاه ذخیره ساز، تصاویر را از طریق یک مرورگر وب و یا CMS مشاهده کنید. و یا تصاویر ذخیره شده در زمان گذشته را با دقت و سهولت مشاهده کنید. و یا حتی به شرط دارا بودن قابلیت انتقال تصویر دوربین مداربسته حافظه دار، می توان تصاویر را بدون اتصال به دستگاه NVR یا DVR، از طریق گوشی تلفن همراه مشاهده کرد.
در برخی از پروژه های با حساسیت بالاتر به جز ضبط دوربین در سرور مرکزی از حافظه SD در دوربین ها هم استفاده می شود. به این دلیل که در صورت قطع شبکه، اختلال در ارسال دیتا، ضبط تصاویر به صورت مستقل بر روی حافظه وجود داشته باشد.

دوربین مدار بسته حافظه دار (مموری دار)

مشکلات دوربین مدار بسته حافظه دار

بزرگترین عیب استفاده از این دوربین ها  و بدون ذخیره در نقطه ی دیگر، سرقت دوربین است. و یا دچار آسیب های فیزیکی شود. در این صورت تمام تصاویر ذخیره شده از دست خواهد رفت و امکان دسترسی به تصاویر از پیش ذخیره شده وجود خواهد داشت.

عیب دیگر استفاده از این دوربین ها، امکان نصب حافظه و یا رم با فضای کم است. در پروژه های حساسی که به مدت زمان ذخیره سازی زیادی نیاز است، به تنهایی کارآمد به نظر نمی رسند. و حتما علاوه بر ذخیره سازی تصاویر بر روی حافظه داخلی، می بایست بر روی یک سرور، NVR و یا DVR  انجام شود. به این دلیل که هم تصاویر در چند نقطه ذخیره شوند. و همچنین امکان از دست رفتن تصاویر ذخیره شده گذشته وجود نخواهد داشت. به علاوه مدت زمانی بیشتر تصاویر گذشته را خواهیم داشت.

برای خرید دوربین مدار بسته داهوا و سایر دوربین های مدار بسته می توانید از طریق فروشگاه آنلاین ایمن افزا اقدام نمایید. توصیه می کنیم قبل از خرید با کارشناسان ما در این مجموعه در تماس باشید.